1. Domů
  2. Příběhy rozvoj
  3. Jak mně vlastní rodina nasměrovala do volební kampaně

Jak mně vlastní rodina nasměrovala do volební kampaně

autor: | 29.03.2023 | Příběhy rozvoj

Bylo léto 2022 a moje děti (tenkrát 22, 20 a 12 let) přišly s otázkou „znáš Danuši Nerudovou?“ V tu dobu jsem se ještě o kandidáty nezajímal, ale když se na Danuši jednoznačně shodla moje rodina, tak mě začala zajímat: Kdo je? Co dělá? Jak funguje? Jak žije? Čemu se věnuje? Jaké má rodinné zázemí?

Velmi to se mnou rezonovalo a tak jsem podpořil její kampaň finančním darem a brzo na to, když jsem zjistil, že její podpora se rozjíždí jenom přes web a nábor dobrovolníků, také vyplněním kontaktního formuláře. Přišlo mi to jako fajn gesto, když se lidé začali zapojovat a hlásit do práce na kampani, tak já jsem přispěl tím, co mohu a to poskytnutím vlastním billboardů MEDIA WALK v našem okolí.

Záhy na to mi volala hlavní koordinátorka kampaně s poděkováním a návrhem na zapojení, protože v začátcích kampaně hledali vhodné krajské koordinátory pro práci s dobrovolníky, kteří se hlásili sami a to jenom přes Danuše web. Náš Moravskoslezský kraj by pro ně výzva, přece jenom od Prahy a Brna dále, s menším dosahem, neuchopený.

Nabídku na zapojení jsem přijal, poprvé to bylo i jiné než jen firemní zaměření, v souladu s mojí rodinou a na jejich impulz. Těšilo mě prolnutí rodinného s pracovním a tím možnost podílet se na vizi kandidatury Danuše. Do míry jaké jsem jí poznal, mi velmi souzní její rodinné nastavení a fungování, její věk, zkušenosti a zázemí, protože Danuše je pro mě osobnost žijící podobné hodnoty, rodinný život a principy, na jakých funguje i naše rodina.

Rychle se nám povedlo vybudovat silnou krajskou základnu, zapojovat všechny hlásící se dobrovolníky přes její web a to v širokém věkovém rozhraní 15 až 78 let. To všechno byli lidé, které Danuše oslovila svým nastavením, fungováním a vizí, jakou prezidentkou by mohla být. Moravskoslezská základna nám objemně narostla, takže jako krajský koordinátor jsem měl najednou mnoho denní a komunikační práce skrze všechny dostupné kanály. Naše Ostravská základna se masivně rozrostla, ve srovnání s jinými kraji je i předčila. Tím vznikla příležitost pomoct celostátní struktuře a ostatním krajským organizacím. Ty převzaly náš způsob fungování a komunikace a vytvořili jsme tak silné celostátní těleso.

Byl jsem mile překvapen, jak fungují mladí lidé (15-22 let), kterých byla mezi dobrovolníky drtivá většina. Že fungují i bez praktických a životních zkušeností, jak je posiluje důvěra do nich vložená od Danuše a celého týmu. Předtím bych nevěřil, že něco takového může prosperovat, když to nemělo podnikatelský záměr a pracovní zkušenost tam nebyla hlavní devizou. Zažili jsme spolu náročného půl roku až do obou kol prezidentských voleb. Po prvním kole jsme byli všichni nadšení, jak hodnoty Danuše a její vize ženy prezidentky oslovila dostatek národa, aby postoupila do druhého kola. Po druhém kole jsme se ctí uznali třetí místo, poděkovali jí i sobě navzájem za zásadní zkušenost v našich životech a naději pro Česko, že se ve spolupráci s mladými lidmi a vzájemnou podporou naše země může posunout.

Nám jako týmu v MEDIA WALK to dalo novou zkušenost, jak vést projektově i zdánlivě nesourodou skupinu lidí, napříč celou republikou. Zapojili se všichni napříč spektrem spolupracujících externistů, každý kdo to tak vnitřně cítil. Počínaje mnou jako majitelem agentury, přes naše PR specialisty a grafiky, až po naše externí lektory. Na volební kampani jsme si vyzkoušeli, že když se dobře zadají pravomoci a odpovědnosti – lze to replikovat na prostředí jakéhokoliv typu projektu.

Naše další příběhy